DOI: 10.21637/GT.2014.1.07.


Fenntartható turizmus és felelősségvállalás

Sustainable tourism and responsibility


HAPP Éva


A 21. században a turizmus az egyik legjövedelmezőbb ágazata a gazdaságnak. 2012 végén, először a történelemben, a nemzetközi turistaérkezések száma elérte az évi 1 milliárd főt, az előrejelzések alapján pedig 2030-ra 1,8 milliárd fős nemzetközi turistaforgalomra számíthatunk. Ez a nagymértékű növekedés a turizmus negatív hatásait is erősíti. A problémák megoldására egyre gyakrabban találkozhatunk javaslatokkal, amelyekben a fenntartható fejlődés, fenntartható turizmus, felelősségteljes turizmus és az ökoturizmus kifejezések szinte mindig helyet kapnak.
Európa és ezzel együtt Magyarország célja is, hogy fenntartható és minőségi úti célokat kínáló desztinációként jelenjen meg a turizmus piacán. Ehhez szükséges a fenntartható, felelős és minőségi turizmus kialakításának elősegítése. A fenntarthatóság és a felelősségvállalás minden turisztikai szereplő feladata, a kormányzati szervek, civil szervezetek, vállalkozások, a helyi lakosok és a fogyasztók csak együttesen, összefogva érhetnek el sikereket.

KULCSSZAVAK: fenntarthatóság, turizmus, felelősségvállalás

In the 21th century, the tourism industry is one of the most profitable sectors of the economy. At the end of 2012, for the first time in history, the number of international tourist arrivals reached 1 billion people a year, and according to the forecast by 2030, 1.8 billion international tourist arrivals are expected. This excessive increase strengthens the negative effects of the tourism. To solve the problems we can find suggestions more often with the term sustainable development, sustainable tourism, responsible tourism and ecotourism.
Europe and Hungary’s goal is to offer sustainable and high-quality destinations on the tourism market. This requires the promotion of a sustainable and responsible development of quality tourism. Sustainability and responsibility are the tasks of every governmental and non-governmental organizations, businesses, local residents and customers and they can achieve success only together. Sustainability needs responsible businesses, destinations and tourists. Responsibility needs adequate business models, corporate social responsibility, and responsible attitude towards customers, environment, and local population.

KEYWORDS: sustainability, tourism, responsibility


A tanulmány letöltése / Full text download